16. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Holiday Lemmings 1994
Logiczne 20 grudnia 1994
Holiday Lemmings 1994 to czwarta, ostatnia i zdecydowanie najbardziej udana przeróbka klasycznego pomysłu na Bożonarodzeniową modłę. Firma DMA Design nie tylko zaprojektowała kolejne 32 poziomy dla entuzjastów łamania głowy, ale również dodała w ramach bonusu wszystkie plansze z poprzedniej edycji.
Penthouse Electric Jigsaw
Logiczne 23 maja 1991
Penthouse Electric Jigsaw to komputerowe wydanie puzzli dla dorosłych, nad którymi patronat objął znany, amerykański magazyn erotyczny – co już samo w sobie powinno być niezłą rekomendacją.
Mah Jongg III: The Ultimate Quest
Logiczne 25 marca 2001
Trzecia adaptacja klasycznej chińskiej strategicznej gry planszowej, polegającej na wyszukiwaniu bliźniaczych par wśród rozsypanych cegiełek.
Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).
Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.
Bolek i Lolek: Język niemiecki dla najmłodszych
Logiczne 8 lutego 2006
Kolejna gra edukacyjna stworzona przez firmę Aidem Media z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów. Tym razem znani i lubiani bohaterowie, czyli Bolek i Lolek zapoznają dzieci z podstawami języka niemieckiego.
Przygody Prosiaczka Kwika: Zaginiony świat
Logiczne 12 marca 2001
Kolejna odsłona programu z prosiaczkiem Kwikiem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wraz ze swoim przyjacielem Kwakiem właśnie odpoczywają po zabawie, gdy nagle zrywa się dziwny wir i przenosi ich do tajemniczego Zaginionego Świata.
Przygody Prosiaczka Kwika: Rośliny i owady
Logiczne 15 czerwca 2001
Kolejna część przygód sympatycznego prosiaczka o imieniu Kwik. Tym razem nasz bohater staje przed nie lada zadaniem – jego rodzinna wioska stoi przed widmem głodu, a Kwik chcąc pomóc swoim przyjaciołom i ocalić ich od wspomnianych kłopotów, decyduje się wyruszyć w niezwykle długą podróż, która zaprowadzi go na farmę pana Rzodkiewki.
Tajemnicza Wyspa Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Kolejna część, trzecia już, programu z tytułowym wujkiem w roli głównej, a stworzonego z myślą o młodych graczach. Tym razem dzięki sympatycznemu staruszkowi dzieci przenoszą się na odległą, zagadkową wyspę, a ich zadaniem jest odkrycie, jaki przedziwny sekret przywiózł ze sobą wujek Albert ze swojej podróży po owym tajemniczym miejscu.
Matmoludki: Wielki powrót
Logiczne 15 września 2005
Wielki powrót (ang. Island Odyssey) to kolejna, trzecia już gra serii edukacyjnej Matmoludki (Zoombinis), która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych).
Zróbmy Grę
Logiczne 12 maja 2005
Zróbmy Grę to ciekawie zrealizowany program edukacyjny, który w sporym stopniu przypomina Cartoon Makera. Tym razem jednak, zamiast filmów animowanych, najmłodsi użytkownicy komputerów zajmują się tworzeniem własnych gier komputerowych.
Disney's Aladdin Chess Adventures
Logiczne 5 października 2004
Disney's Aladdin Chess Adventures jest komputerową grą szachową, powstałą na kanwie popularnych filmów animowanych z arabskim awanturnikiem w roli głównej, przygotowanych przez wytwórnię Walta Disney'a. Na ekranie oglądamy więc wiele znajomych osób – oprócz Aladyna m.in. Dżin, Księżniczka Jasmine oraz Wezyr Jafar i małpka Abu.
Szachy 98
Logiczne 20 sierpnia 1998
Gra w szachy na klasycznej planszy dwuwymiarowej lub specjalnej trójwymiarowej z możliwością regulacji dziesięciostopniowego poziomu trudności.
Hoyle Majestic Chess
Logiczne 14 sierpnia 2003
„Hoyle Majestic Chess” to gra komputerowa, umożliwiająca graczowi toczenie potyczek szachowych z żywym przeciwnikiem (za pomocą sieci Internet) bądź wirtualnym oponentem (kilkustopniowy wybór poziomu trudności).
Hoyle Table Games
Logiczne 2 września 2003
„Hoyle Table Games” to kolejny tytuł z serii gier „Hoyle” studia Sierra Atrractions. Omawiany zestaw zawiera w sobie osiemnaście popularnych gier planszowo-stołowych.
Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi
Logiczne 1 sierpnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi to już druga gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera, która nawiązuje do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Opisywany tytuł stanowi pomoc dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Moja Strona WWW
Logiczne 3 listopada 2001
Gra edukacyjna, która ma za zadanie ułatwić dzieciom naukę tworzenia stron internetowych. W opanowaniu podstaw tej sztuki pomagają dwaj bohaterowie – Duszek i Ślimaczek Wolniaczek. Pierwszy z nich sam chce się nauczyć potrzebnych do tego umiejętności, a drugi mu w tym pomaga tłumacząc funkcje elementów interfejsu i odpowiadające na wszystkie pytania.
Gabi Poznaje Świat
Logiczne 10 października 2002
Gabi Poznaje Świat to gra edukacyjna stworzona z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat. Wraz z sympatyczną mrówką o imieniu Gabi, maluchy zdobywają oraz rozwijają wiedzę o otaczającym je świecie przyrody.
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała
Logiczne 10 lutego 2001
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała to skierowana do młodych odbiorców gra edukacyjna z zagadkami logicznymi. Tytułowy bohater wybiera się w podróż po ludzkim ciele. Gracz ma za zadanie pomóc mu rozwiązywać różnego rodzaju quizy i łamigłówki z tym związane. Producent gry - firma Data Sun - dołożył starań, by przekazywana wiedza miała atrakcyjną formę i szybko zapadała w pamięć.
Przygody Prosiaczka Kwika: Świat Zwierząt
Logiczne 15 sierpnia 2000
Przygody Prosiaczka Kwika: Świat Zwierząt to wyprodukowana przez studio Datasun Software gra edukacyjna dla najmłodszych. Tytułowy bohater musi odnaleźć magiczną perłę, by uchronić mieszkańców Cudownej Wioski przed skutkami zanieczyszczenia środowiska. Zadaniem gracza jest pomóc Kwikowi, udzielając poprawnych odpowiedzi na pytania związane ze zwierzętami.
Lemmings 2: The Tribes
Logiczne 21 lipca 1993
Kolejna gra ze słynnej serii Lemmings, znacznie rozbudowana w stosunku do pierwowzoru. Głównym zadaniem gracza jest zdobycie dwunastu części potężnego talizmanu, które zostały rozrzucone po całej krainie.
Zwariowany Czarodziej II: Porwanie Harolda
Logiczne 15 września 2000
Druga część przygód Danne'go, który wraz z przyjaciółmi, muchą Florą i myszą Doną, musi powstrzymać swego wuja czarodzieja przed zwariowanym pomysłem transformacji ogrodowych zwierząt.
Graj z nami
Logiczne 10 stycznia 2007
Graj z nami jest zbiorem sześciu zabaw, których adresatami są przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynające naukę. Pozycja ta należy do serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Jej integralną częścią są liczne, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość, zadania, zaserwowane pod postacią doskonałej rozrywki.
Śpiąca Królewna
Logiczne 15 marca 2006
Śpiąca Królewna jest kolejną pozycją z serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Grę tę przeznaczono przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynających edukację. Integralną częścią niniejszego produktu są liczne zadania, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość.